top of page
Search
  • attraction80

علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک

از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر جنرال الکتریک رخ دهد، نشت آب می باشد. حال علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک باید مورد بررسی قرار بگیرد و تمامی عواملی که منجر به بروز این ایراد شده اند، عیب یابی شوند.

در صورتی که مشکل نشتی آب یخچال جنرال الکتریک نادیده گرفته شود، با گذشت زمان، می تواند به خرابی کف آشپزخانه منتهی شود و آسیب های جدی دیگری به این یخچال فریزر وارد گردد. به همین خاطر است که شناسایی دلیل آب دادن یخچال جنرال الکتریک اهمیت زیادی دارد.





دلایل آب دادن یخچال جنرال الکتریک چیست؟

نشت آب از یخچال جنرال الکتریک می تواند به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد. در صورتی که در زمان مناسب برای بررسی و رفع ایراد به وجود آمده اقدام نکنید، دیگر قطعات این وسیله نیز معیوب شده و شما مجبور به پرداخت هزینه های بیش تری برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک خواهید شد.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

مستهلک شدن و فرسودگی لاستیک دور درب، از متداول ترین دلایل آب دادن یخچال جنرال الکتریک به حساب می آید. آن را بررسی نموده و با مشاهده هر گونه پارگی و یا تغییر شکل و حالت، آن را تعویض نمایید.

مسدود شدن لوله تخلیه

نشتی آب از یخچال جنرال الکتریک می تواند به دلیل گرفتگی لوله تخلیه باشد. از آن جایی که یخچال جنرال الکتریک به چرخه یخ زدایی مجهز شده است، یخ و برفک ایجاد شده روی سیم پیچ های اواپراتور را ذوب می کند. آب حاصل از ذوب شدن این یخ ها به سینی یا زیر یخچال فریزر انتقال داده می شود. در صورتی که لوله تخلیه آب دچار گرفتگی شده باشد، نشتی آب از یخچال رخ می دهد.

حال با انجام مراحل زیر، این مشکل را بررسی کنید:

· یخچال را خاموش نمایید و اتصال برق آن را جدا کنید.

· کشو های یخچال را از جای خود دربیاورید.

· لوله ناودان به طور معمول در زیر دستگاه تعبیه شده است. آن را پیدا کرده و کمی جوش شیرین داخل آن بریزید تا گرفتگی ایجاد شده برطرف شود.

· سپس یخچال را روشن نمایید.

وجود برفک در قسمت اواپراتور

یخ زدگی اواپراتور ممکن است به دلیل معیوب شدن ترموستات، هیتر دیفراست، باز ماندن درب یخچال برای مدت زمانی طولانی و یا انجام تنظیم دمای نادرست می باشد. به همین خاطر باید قطعات بررسی شده و برای تعمیر و تعویض هر کدام جهت رفع علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک اقدام شود.

شکستگی سینی تخلیه

یخچال جنرال الکتریک به یک سینی تخلیه مجهز شده است که آب ناشی از یخ زدایی، در سینی تخلیه جمع می شود. سپس گرمای کمپرسور یخچال باعث تبخیر شدن آن می شود. با پر شدن بیش از حد این سینی ممکن است شکسته شود و با شکسته شدن سینی، نشتی آب رخ می دهد و باید حتما تعویض گردد.

نشتی آب از یخساز یا آب سردکن

شل شدن لوله های آب به یخساز یخچال، می تواند علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک باشد. این نوع نشتی، از جلو یا پشت یخچال رخ می دهد. لازم است برای رفع این ایراد باید لوله آب منتهی به یخساز که در قسمت بیرونی یخچال تعبیه شده است، بررسی شده و با مشاهده رطوبت آن را تعویض نمایید.

معیوب بودن لوله های ورودی

آب دادن یخچال جنرال الکتریک از پشت این دستگاه، نشانه ای از معیوب بودن لوله های ورودی می باشد. در صورتی که لوله ها سوراخ شده باشد، باید آن ها را تعویض نمایید.

خرابی فیلتر آب

تجمع رسوبات در فیلتر آب یخچال جنرال الکتریک، باعث ترک خوردن شلنگ می شود و در نتیجه منجر به نشتی آب از آن می شود. از طریق سرویس و تعویض فیلتر آب می توانید علت آب دادن آن را برطرف کنید.

معیوب بودن مخزن آب

مخزن آب که وظیفه خنک سازی و ذخیره آب را دارد، در صورتی که دچار شکستگی شده باشد و یا در جای خود به درستی متصل نشده باشد، می تواند علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک باشد. باید آن را بررسی نموده و مخزن را تعویض کنید.

علت نشت آب از زیر فریزر

وجود المنت در کف فریزر، باعث آب کردن برفک و یخ زدایی می شود. در صورتی که این المنت معیوب شود و یا سوراخ شده باشد، علت نشت آب از زیر فریزر می باشد. باید از سلامت المنت مطمئن شوید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید.

شلنگ پشت یخچال جنرال الکتریک

در پشت یخچال جنرال الکتریک شلنگی تعبیه شده است که از طریق آن، آب ناشی از یخ زدایی لوله های اواپراتور را در سینی جمع کند. حال اگر این شلنگ سوراخ و یا مستهلک شود، می تواند منجر به نشتی از پشت یخچال جنرال الکتریک شود.

علت ریختن آب روی موتور یخچال جنرال الکتریک

در فرآیند سرما سازی یخچال، برفک ایجاد می شود که در مدل های الکترونیکی، قطعات دیفراست، وظیفه برفک زدایی را بر عهده دارند. برفک های آب شده به واسطه لوله فاضلاب خروج پیدا می کنند و به روی کاسه موتور یخچال سر ریز می شوند، در آخر با کارکرد کمپرسور و دمای ایجاد شده، آب روی کاسه موتور تبخیر می گردد.

علت آب دادن پشت یخچال جنرال الکتریک

با یخ زدایی، آب ناشی از ذوب شدن برفک ها به واسطه لوله تخلیه، به کاسه روی کمپرسور یخچال وارد می شود. شلنگی این آب را به کاسه روی موتور هدایت کرده و گرمای کمپرسور آن را تبخیر می کند.

· حال اگر این کاسه سوراخ شود، مشکل آب دادن پشت یخچال جنرال الکتریک بروز پیدا می کند.

· هم چنین اگر شلنگ معیوب شود، مجدد این ایراد مشاهده می شود.

· با عدم داغ شدن موتور و تبخیر نشدن آب داخل کاسه، نیز نشتی پشت یخچال جنرال الکتریک ایجاد می شود.

· با قطع اتصالات شیلنگ های پشت یخچال نیز نشتی دیده می شود.

نشت آب از فاضلاب یخچال جنرال الکتریک

انتهای دیواره یخچال، یک سوراخ به منظور تخلیه آب ایجاد شده است که با نام فاضلاب یخچال شناخته می شود. گرفتگی و مسدود شدن این سوراخ، باعث بسته شدن مسیر فاضلاب یخچال جنرال الکتریک شده و آب به کف دستگاه نفود پیدا می کند.

باید حتما سوراخ فاضلاب یخچال به خوبی رسوب زدایی شود. پیشنهاد می دهیم برای انجام این کار از یک میله خیلی نازک استفاده کنید و در آخر آن را با آب جوش شست و شو دهید.

دلیل نشت آب از آبسرد کن یخچال جنرال الکتریک

آبسردکن یخچال، به یک پدال مجهز شده است که دارای سوئیچ می باشد. این سوئیچ از دو بخش اهرم و محرک تشکیل شده است. هنگامی که پدال فشار داده می شود، محرک سیگنالی را به شیر برقی می فرستد تا آب به بیرون هدایت شود.

در صورتی که دریچه اهرم زمان خارج شدن آب باز نشود، نشان دهنده معیوب بودن سوئیچ به شمار آمده و به دلیل عدم بسته شدن کامل دریچه، پس از رها سازی پدال آبسردکن، نشت آب صورت می گیرد. باید حتما سوئیچ تعویض گردد تا مشکل نشت آب از آبسرد کن یخچال جنرال الکتریک برطرف شود.

روش های جلوگیری از نشت آب یخچال جنرال الکتریک

برای این که بتوانید از بروز ایراد نشتی آب و همین طور علت آب دادن یخچال جنرال الکتریک پیگیری نمایید، در ادامه تعمیرکاران آی پی امداد راهکار هایی را به همین منظور ارائه کرده اند:

· نظافت یخچال را به صورت دوره ای انجام دهید.

· از ریخته شدن مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر جلوگیری کنید.

· برای رفع جرم های یخچال، لکه های ایجاد شده را به خوبی پاک کنید.

· با پوسیده شدن و خرابی کاسه روی موتور، حتما آن را تعویض نمایید.

· از عدم معیوب بودن لوله تخلیه آب یخچال جنرال الکتریک اطمینان خاطر کسب کنید.

· باید هر سه ماه یکبار قسمت فاضلاب داخل یخچال را به کمک یک میله باریک تمیز کرده و با آب جوش آن را بشویید.

· حتما آخر هر فصل، بست شلنگ پشت یخچال جنرال الکتریک را باز کرده و محکم داخل آن فوت کنید و سپس با آب جوش آن را تمیز نمایید تا گرفتگی های ایجاد شده رفع گردد.

1 view0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page