top of page
Search
  • attraction80

چرا آبمیوه گیری اسمگ حرکت می کند؟

برای برطرف کردن ایراد حرکت کردن آبمیوه گیری اسمگ، بهتر است ابتدا تمامی عوامل ایجاد کننده این ایراد شناسایی شوند. سپس یک به یک آن ها بررسی شده و عامل اصلی پس از تشخیص داده شدن، با تعمیر آبمیوه گیری اسمگ برطرف شود.

علاوه بر این که عوامل مختلفی موجب ایجاد این خرابی می شوند، راهکار هایی نیز وجود دارند که با انجام آن ها از بروز مجدد این ایراد جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر تکان خوردن این وسیله عیب یابی و تعمیر نشود، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه وارد شده و کارایی از دست رفته آن باز نگردد. از این رو تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، با شرح و بررسی دلایل ایجاد حرکت کردن آبمیوه گیری اسمگ، راهکار های تعمیراتی این وسیله را ارائه کرده اند.





دلایل حرکت کردن آبمیوه گیری اسمگ

برای این که بدانیم چرا آبمیوه گیری اسمگ حرکت می کند، لازم است به خوبی تمامی عواملی که منجر به بروز این خرابی و ایراد می شوند را مورد بررسی قرار دهیم. سپس با انجام اقدامات صحیح، هر عامل ایجاد شده را برطرف کنیم.

به طور کلی می توان گفت که عوامل متفاوتی موجب بروز خرابی حرکت کردن آبمیوه گیری اسمگ می شوند. راهکار های ارائه شده برای رفع هر عامل کمک می کند تا این خرابی را برطرف کنید:

لرزش موتور آبمیوه گیری اسمگ

در برخی موارد، لرزش موتور می ‌تواند باعث حرکت آبمیوه‌ گیری در حین کار شود. این مشکل می‌ تواند ناشی از نقص در موتور، بلبرینگ‌ ها یا سایر اجزای داخلی باشد. اگر موتور بیش از حد گرم می ‌شود یا صدای غیر عادی می ‌دهد، احتمالاً مشکل از موتور است. در برخی موارد، ممکن است تنظیم موتور مشکل لرزش را حل کند. بهتر است در این زمینه از تعمیرکار آبمیوه گیری اسمگ کمک بگیرید.

معیوب شدن تسمه آبمیوه گیری اسمگ

اگر آبمیوه ‌گیری اسمگ شما از تسمه برای انتقال قدرت از موتور به ماردون استفاده می ‌کند، ممکن است تسمه شل یا فرسوده شده باشد. این امر می ‌تواند باعث لغزش تسمه و حرکت دستگاه در حین کار شود. اگر تسمه شل یا فرسوده شده است، آن را با یک تسمه جدید و باکیفیت تعویض کنید.

نقص در سیستم ترمز آبمیوه گیری اسمگ

برخی از آبمیوه‌ گیری ‌های اسمگ مجهز به سیستم ترمز هستند که از حرکت ناگهانی دستگاه در هنگام خاموش شدن جلوگیری می ‌کند. اگر این سیستم معیوب باشد، ممکن است آبمیوه‌ گیری پس از خاموش شدن به حرکت خود ادامه دهد.

ایراد در پایه ‌های ضد لغزش

بررسی کنید که پایه‌ های ضد لغزش در زیر آبمیوه‌ گیری اسمگ سالم و بدون نقص باشند. در صورتی که فرسوده یا آسیب ‌دیده باشند، ممکن است اصطکاک کافی برای ثابت نگه داشتن دستگاه در حین کار را ایجاد نکنند.

قرار گیری آبمیوه گیری اسمگ در سطح ناهموار

اطمینان حاصل کنید که آبمیوه‌ گیری اسمگ را روی سطحی صاف و هموار قرار داده ‌اید. اگر سطح ناهموار باشد، ممکن است دستگاه در حین کار لرزش یا حرکت کند.

وارد کردن بار بیش از حد به آبمیوه گیری

از قرار دادن بیش از حد میوه در دهانه ورودی آبمیوه ‌گیری اسمگ خودداری کنید. این کار می‌ تواند باعث فشار بیش از حد به موتور و حرکت دستگاه شود.

بروز ایراد در گیربکس آبمیوه گیری اسمگ

در صورتی که گیربکس آبمیوه‌ گیری اسمگ به درستی کار نکند، ممکن است باعث حرکت یا لرزش دستگاه شود. لازم است حتما عیب یابی آن را انجام دهید.

خرابی و ایراد در سیم برق آبمیوه گیری

با آسیب‌ دیدن و یا فرسوده شدن سیم برق آمیوه گیری اسمگ، نوسانات برق ایجاد شده و باعث حرکت ناگهانی دستگاه می شود. سیم برق و دو شاخه را مورد بررسی قرار داده و با مشاهده هر گونه خرابی در آن، حتما کابل برق جدیدی را جایگزین کنید.

نکات پیشگیرانه از تکان خوردن آبمیوه گیری اسمگ

بدون شک، انجام برخی از کار ها می تواند مانع از خرابی و بروز مشکلات مختلف در آبمیوه گیری اسمگ شوند. رعایت نکاتی که در ادامه درج شده اند، به شما کمک می کند تا از بروز ایراد حرکت کردن و لرزیدن آبمیوه گیری اسمگ پیشگیری و یا حتی جلوگیری نمایید:

·        برای جلوگیری از لرزش موتور، از آبمیوه‌گیری اسمگ خود به طور صحیح استفاده کنید و از بارگیری بیش از حد آن خودداری کنید.

·        به طور مرتب تسمه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هر گونه نقص فنی و ایراد در آن، تسمه جدیدی را جایگزین نمایید.

·        از آبمیوه‌گیری اسمگ در مکانی با تهویه مناسب استفاده کنید تا از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری شود.

·        محفظه تفاله آبمیوه گیری اسمگ را خالی کنید و بررسی کنید که فیلتر ها مسدود نشده باشند.

·        در زمان مونتاژ قطعات آبمیوه‌ گیری اسمگ باید تمامی آن ها به درستی سر جای خود قرار گرفته باشند.

·        در صورت فرسودگی یا آسیب، پایه‌ های ضد لغزش را تعویض کنید.

·        آبمیوه‌ گیری را روی سطحی صاف و هموار قرار دهید.

·        میوه‌ های مناسب و با اندازه ‌های استاندارد را داخل آبمیوه گیری اسمگ بریزید.

·        مطمئن شوید که سیم برق سالم و بدون نقص باشد.

·        به طور مرتب آبمیوه‌ گیری خود را تمیز و سرویس کنید.

·        در صورت مشاهده هرگونه لرزش یا صدای غیرعادی در حین کار آبمیوه‌گیری، دستگاه را خاموش کرده و از ادامه کار با آن خودداری کنید.

·        برای تمیز کردن آبمیوه‌گیری، از دستمال مرطوب و مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

·        از قرار دادن آبمیوه‌گیری در معرض آب یا رطوبت خودداری کنید.

·        حتما برای عیب یابی و رفع خرابی آبمیوه گیری اسمگ، از متخصص آن کمک بگیرید.

·        با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس گرفته و از خدمات تعمیر آبمیوه گیری اسمگ در محل استفاده نمایید.

·        بدون دانش فنی، هیچ گونه اقدامی برای رفع خرابی های آبمیوه گیری نکنید.

·        این کار باعث آسیب دیدگی بیش تر دستگاه شده و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تری برای رفع خرابی های آن می شوید.

 

0 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page