top of page
Search
  • attraction80

نحوه تنظیم ساعت ماکروفر ال جی

برند «ال جی» برای مایکروفر‌های خود قابلیت‌های مختلفی را در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به ساعت اشاره کرد. این ساعت نه‌تنها در پخت‌وپز کمکتان می‌کند، بلکه به یک ابزاری کاملاً کاربردی در آشپزخانه‌تان تبدیل خواهد شد. نحوه تنظیم ساعت ماکروفر LG برای خیلی‌ها مشکل است، از‌این‌رو باید از راهنمای مناسبی کمک بخواهید. اگر طبق راهنمایی‌ها پیش رفتید، اما همچنان ساعت کار نکرد یا عقب ماند، باید به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر ماکروفر ال جی بروید و از آنها درخواست کنید که مشکل را برایتان رفع کنند.

تنظیم ساعت ماکروفر ال جی کمکتان می‌کند تا از خامی یا پختگی بیش‌ازاندازه غذا‌ها جلوگیری کنید و غذا‌هایی سوخته یا بد طعم نداشته باشید. این قابلیت همچنین به شما در اطلاع از زمان دقیق کمک خواهد کرد.

آیا می‌دانید که ساعت ماکروفر LG را چگونه تنظیم کنید؟ اگر نه، ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا روش تنظیم ساعت را به شما بگوییم. همچنین درباره علت کارنکردن این قطعه در ماکروفر‌های ال جی و همچنین عقب‌ماندن آن نکاتی را مطرح می‌کنیم.

چگونه ساعت ماکروفر ال جی را تعمیر کنیم؟

 



دلایل از کار افتادن ساعت ماکروفر ال جی چیست؟

قبل‌از‌اینکه بخواهیم نحوه تنظیم زمان دستگاه‌های برند ال جی را توضیح دهیم، باید درباره اینکه چرا از کار می‌افتد، صحبت کنیم. دلایل از‌کار‌افتادن ساعت ماکروفر LG مختلف هستند. مثلاً گاهی برد اصلی دچار آسیب‌شده، از‌این‌رو دستورات به قسمت‌های مختلف دستگاه نمی‌رسد و این قطعه نیز به‌خوبی کار نمی‌کند.

گاهی نیز باتری دستگاه ضعیف می‌شود. در واقع تولیدکننده یک باتری لیتیوم‌یونی کوچک را داخل دستگاه جایگذاری می‌کند تا ساعت بتواند انرژی مورد نیاز خود را از آن تأمین کند؛ زمانی که این باتری بعد‌از‌مدتی از کار می‌افتد، ساعت نیز زمان را نادرست نشان می‌دهد. در این زمان کافیست تا باتری را تعویض کنید تا مشکل به‌طور کامل حل شود.

ایرادات دیگری نیز می‌توانند جزء مهمترین دلایل از‌کار‌افتادن ساعت ماکروفر ال جی باشند که در ادامه آنها را لیست می‌کنیم:

●       از‌کار‌افتادن تایمر دستگاه

●       نشت اشعه

●       خرابی ولوم سکتور

●       خرابی آی‌سی

●       از‌کار‌افتادن برد فرمان

قاعدتاً تنظیمات هر یک از این قطعه‌ها کاری سخت و حرفه‌ای است و از عهده افراد معمولی بر نمی‌آید؛ از‌این‌رو کارشناس‌ها توصیه می‌کنند که برای تعمیر این قطعه‌ها حتماً به‌سراغ مراکز حرفه‌ای بروید.

 

چگونه ساعت ماکروفر ال جی را تنظیم کنیم؟

روش تنظیم ساعت در ماکروفر‌ها برند‌های مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، بنابراین اگر دارنده ماکروفر‌هایی به‌غیر از LG هستید، شاید راهکار‌های که در ادامه می‌گوییم، خیلی برایتان کاربردی نباشد. در صورت از کار افتادن ساعت ماکروفر طبق مراحلی که در ادامه می‌آوریم، پیش بروید:

1.     در مرحله اول باید دکمه STOP/CLEAR را روی کنترل پنل بیابید و روی آن کلیک کنید.

2.     در این مرحله نیز با فشردن TIMER/CLOCK باید عبارت 12H بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود.

3.     مرحله بعدی نوبت فشردن دکمه START/ENTER/+30 SEC است؛ وقتی این دکمه را فشار دادید، زمان تنظیم‌کردن ساعت ماکروفر ال جی فرا می‌رسد.

4.     اینجا کافیست با استفاده از دکمه‌های روی کنترل پنل ساعت دلخواه‌تان را تنظیم کنید.

5.     دکمه START/ENTER/+30 SEC را دوباره فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شوند.

6.     برخی از دستگاه‌های برند ال جی دارای تنظیمات AM/PM هستند، بنابراین باید زمان مناسبی از روز را انتخاب کنید.

با همین ترفند ساده به‌راحتی مشکلتان حل شده و می‌توانید از قابلیت ساعت دستگاه مثل همیشه استفاده کنید.

 

بررسی دلایل عقب ماندن ساعت ماکروفر ال جی

گاهی می‌خواهید ساعت را از روی دستگاه ماکروفر خود ببینید، اما متوجه عقب ماندن آن می‌شوید. این اتفاق دلایل مختلفی دارد که در ادامه به 2 دلیل مهم آن اشاره می‌کنیم:

●       مهاجرت‌کردن: اگر به کشور دیگری مهاجرت کنید، قاعدتاً متوجه عقب‌ماندن ساعت مایکروفر می‌شوید؛ چون ساعت این دستگاه بر اساس کشوری که قبلاً در آن زندگی می‌کردید، تنظیم شده است.

●       قطعی برق: اگر برق برای مدتی قطع شود، دستگاه به‌حالت پیشفرض و کارخانه خود برمی‌گردد. در این زمان قاعدتاً ساعت نیز بازنشانی خواهد شد و نشانگر دستگاه ساعت را عقب‌تر نشان می‌دهد.

 



آیا عدم تعمیر ساعت ماکروفر مشکلی به وجود می آورد؟

به‌طورکلی در صورت از‌کار‌افتادن ساعت کارکرد کل دستگاه مختلف نمی‌شود، اما اطلاعات دقیقی درباره زمان پخت نخواهید داشت.

اگر ساعت به‌دلیل از‌کار‌افتادن تایمر دچار مشکل شود، دستگاه قابلیت تشخیص زمان خود را از دست می‌دهد؛ در این موقع باید خودتان زمان را از روی گوشی یا ساعت خانه در نظر گرفته و سپس تنظیمات را روی ماکروفر اعمال کنید.

قاعدتاً زمان‌گرفتن برای پخت غذا‌ها کمی سخت است؛ چون دائماً باید حواستان را جلب غذا و زمان پایان کار دستگاه کنید. همین اتفاق باعث می‌شود تا بسیاری از دارندگان ماکروفر در صورت از‌کار‌افتادن ساعت و تایمر هر چه سریعتر برای تعمیر آنها به‌سراغ نمایندگی‌های حرفه‌ای و معتبر بروند و از آنها درخواست تعمیرات کنند.

ساعت هر چند قطعه کوچکی در ماکروفر‌های LG است، اما با قابلیت‌های زیاد در تنظیم زمان پخت غذا‌ها بسیار تأثیر‌گذار است؛ از‌این‌رو در صورت آسیب‌دیدن این قطعه توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر مشکل را برطرف کنید.

 

تعمیرات ساعت ماکروفر ال جی

برای تعمیر ساعت ماکروفر ال جی 2 راه پیش رو دارید؛ یکی اینکه خودتان شروع به تعمیر دستگاه کنید که در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی باید منتظر عواقب کارتان باشید، چون احتمال آسیب‌رسیدن به سایر قطعه‌ها حین تعمیر وجود دارد. راهکار دیگر این است که از مراکز حرفه‌ای تعمیر ماکروفر LG بخواهید که ساعت دستگاه را برایتان تعمیر کنند.

در صورت درخواست خدمات تعمیر از مراکز حرفه‌ای نیز 2 حالت وجود دارد، یکی اینکه دستگاه را به نمایندگی‌ها ببرید و دیگری اینکه نمایندگی‌ها نیروی کار حرفه‌ای را به محل اعزام می‌کنند تا نیازی به‌حمل دستگاه نیز نداشته باشید. البته در صورت دریافت خدمات در محل باید هزینه بیشتری بپردازید که بیشتر این هزینه شامل ایاب و ذهاب تکنسین‌ها و ... می‌شوند.

هزینه تعمیرات ساعت ماکروفر LG زیاد نیست، چون در اغلب موارد این قطعه به‌دلیل برخی آسیب‌های کوچک از کار افتاده است؛ مثلاً باتری آن ضعیف‌شده که در اینجا کافیست اجرت تعمیرکار را به‌همراه هزینه باتری بپردازید. برای دریافت خدمات با هزینه کمتر باید به‌سراغ چندین نمایندگی مختلف بروید و هزینه‌ها را جویا شوید. بعد از اطلاع از هزینه‌های چند مرکز، به‌راحتی ارزانترین و حرفه‌ای‌ترین نمایندگی را برای تعمیر دستگاه‌تان پیدا خواهید کرد.

نحوه تعمیرات ساعت ماکروفر ال جی

جمع بندی

اکنون نحوه تنظیم ساعت ال جی را به‌طور کامل می‌دانید، همچنین درباره مشکلات احتمالی که شاید گریبان‌گیر این قطعه شوند، اطلاعات کافی دارید. با این دانش و اطلاعات به‌راحتی می‌توانید در حین آشپزی از قابلیت ساعت استفاده کنید یا حتی در صورت بروز مشکل برای این قطعه راهکار‌هایی کاملاً کاربردی را به‌کار ببرید تا مشکل رفع شود و درست مثل همیشه قابلیت استفاده از دستگاه را داشته باشید.

اگر نحوه تنظیم ساعت مایکروفر LG را یاد گرفتید و راهکار‌ها را روی دستگاه‌تان پیاده کردید، اما همچنان دستگاه کار نکرد، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر ماکروفر ال جی بروید. به‌احتمال زیاد در صورت بروز این مشکل تایمر ایراد پیدا کرده یا ایراداتی ازاین‌قبیل به‌وجود‌آمده‌اند. تکنسین‌ها نحوه تعمیر هر یک از این ایرادات را می‌دانند، بنابراین نیازی نیست نگران عدم رفع مشکل به‌وجود‌آمده در دستگاه‌تان باشید.

 

1 view0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page