top of page
Search
  • attraction80

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

ال جی از معروف ترین و با کیفیت ترین برند های جهانی به شمار می آید. تلویزیون ال جی نیز از پر طرفدار ترین محصولات این  برند محسوب می شود. تعمیر تلویزیون ال جی در زمان صدا نداشتن آن، باید با بررسی موارد مختلفی صورت بگیرد.

ممکن است این خرابی دلیلی به غیر از معیوب بدن قطعات داشته باشد. هم چنین این امکان وجود دارد که معیوب شدن بخش و قطعه ای از تلویزیون ال جی، باعث قطع شدن صدا آن شده باشد. برای آشنایی بیش تر با عوامل صدا ندادن تلویزیون ال جی، تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داده اند و راهکار های لازم را برای عیب یابی هر عامل آورده اند.


تعمیر تلویزیون ال جی

علت صدا ندادن تلویزیون ال جی چیست؟

یکی از رایج ترین خرابی های مربوط به تلویزیون ال جی، صدا ندادن آن می باشد.این خرابی می تواند با بروز عوامل متعددی ایجاد شود که تمامی آن ها در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

1.      تنظیمات صدا

2.      سخت افزاری

3.      نرم افزاری

4.      مشکلات جانبی

عیب یابی مشکلات تنظیمات صدای تلویزیون ال جی

مشکلاتی که در دسته بندی تنظیمات صدا قرار می گیرند، شامل 3 عامل می شوند. این عوامل باید به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع هر کدام صورت بگیرد تا مجدد صدای تلویزیون ال جی پخش شود:

فعال بودن Mute یا قطع صدا

 اولین و ساده‌ ترین دلیل برای صدا ندادن تلویزیون ال جی، فعال بودن حالت Mute است. دکمه Mute روی ریموت یا منوی تنظیمات صدا را بررسی کنید. به طور معمول با فعال بودن حالت بی صدا، بر روی صفحه نمایش علامت یک بلندگو که به روی آن خط کشیده شده است، دیده می شود.

تنظیمات بلندگو تلویزیون

این امکان وجود دارد که خروجی صدا در تلویزیون ال جی بر روی بلندگو های خود دستگاه نباشد. در صورتی که وسیله جانبی برای پخش صدا به آن متصل نباشد، این مشکل بروز پیدا می کند. تنظیمات بلندگو را در تنظیمات تلویزیون ال جی به روی "بلندگوی تلویزیون" تنظیم کنید.

تنظیمات صدای گیرنده دیجیتال

در صورتی که برای پخش تصاویر از گیرنده های دیجیتالی استفاده می نمایید، بهتر است تنظیمات آن را برای صدا مورد بررسی قرار دهید. این امکان وجود دارد که تنظیمات این دستگاه دچار مشکل شده باشد و مانع از پخش شدن صدا از تلویزیون ال جی شود. برای پخش کننده صدای دستگاه های دیجیتال، باید تلویزیون را انتخاب کنید.

بررسی مشکلات سخت افزاری تلویزیون ال جی که صدا ندارد

عوامل دیگری که موجب صدا نداشتن تلویزیون ال جی می شوند، در دسته بندی مشکلات سخت افزاری قرار می گیرند. برای پخش مجدد صدا از تلویزیون، باید تمامی این عوامل نیز مورد بررسی قرار بگیرند:

بلندگو ها معیوب شده اند

خرابی بلندگو ها یکی از دلایل مهم و رایج صدا نداشتن تلویزیون ال جی به شمار می آیند. برای تست سلامت آن ها، می ‌توانید یک بلندگوی خارجی را به دستگاه اتصال دهید.

اتصالات تلویزیون ال جی ایراد دارند

اتصالات بین بلندگو ها و تلویزیون ال جی را بررسی کنید. شل بودن یا قطعی اتصالات می ‌تواند باعث مشکل در صدا شود. هم چنین مطمئن شوید که هیچ یک از آن ها دچار فرسودگی، پارگی، پیچ خوردگی و قطعی نشده باشند. با مشاهده هر گونه خرابی در هر یک از اتصالات، حتما آن را با نمونه های سالم و جدید تعویض کنید.

مین برد نیاز به عیب یابی دارد

مین برد، مغز تلویزیون می باشد و می ‌تواند بر عملکرد صدا نیز تاثیر بگذارد. با خراب شدن مین برد، باید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که مین برد علاوه بر داشتن حساسیت بالا، ساختاری پیچیده داشته و لازم است برای بررسی آن حتما دانش فنی بالایی داشته باشید. در این زمینه می توانید با تعمیرکار تلویزیون ال جی تماس بگیرید.

پورت  HDMIرا بررسی کنید

اگر از پورت HDMI برای اتصال تلویزیون ال جی به دستگاه ‌های دیگر استفاده می ‌کنید، ممکن است مشکل از پورت یا کابل HDMI باشد. این پورت و کابل، وظیفه انتقال صدا و تصویر را دارند. با بروز قطعی و یا ایراد در پورت و کابل HDMI ممکن است مشکل صدا ندادن تلویزیون ال جی بروز پیدا کند. با تعویض این کابل می توانید مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

نحوه عیب یابی ایرادات نرم افزاری تلویزیون ال جی

برای تشخیص علت صدا ندادن تلویزیون ال جی، باید بخش های نرم افزاری را نیز مورد بررسی قرار دهید. این بخش از تلویزیون می تواند به شما کمک کند تا ایراد به وجود آمده را برطرف کنید:

تلویزیون ال جی را آپدیت کنید

برخی از مدل های تلویزیون ال جی از نرم افزار برخوردار شده اند. به همین خاطر باید تلویزیون خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. گاهی اوقات، مشکلات پخش نشدن صدا با آپدیت نرم افزار حل می‌ شوند

از ریست فکتوری استفاده نمایید

در صورتی که هیچ کدام از راه حل ‌های بالا مشکل صدا ندادن تلویزیون ال جی را حل نکرد، می‌ توانید دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. توجه داشته باشید که با انتخاب و انجام این گزینه، تمامی تنظیماتی که برای تلویزیون خود انجام داده اید، پاک شده و مجدد باید این کار را انجام دهید.

مشکلات جانبی که باعث پخش نشدن صدا از تلویزیون ال جی می شوند

با بررسی کلیه موارد گفته شده، می توانید مشکل صدا ندادن تلویزیون ال جی را برطرف  کنید. با این حال ممکن است برخی عوامل جانبی که ارتباطی با سلامت تلویزیون و دستگاه های مرتبط با آن ندارند، در بروز این خرابی نقش داشته باشند. این عوامل را در ادامه شرح داده ایم:

تداخلات الکتریکی از پخش صدا تلویزیون ال جی جلوگیری می کند

تداخلات الکتریکی از دستگاه‌ های دیگر می‌ تواند باعث مشکل در صدا شود. سعی کنید تلویزیون را از سایر دستگاه ‌های الکتریکی دور کنید. توجه نکردن به این مورد و دور نکردن تلویزیون ال جی از سایر دستگاه های الکتریکی، می تواند با گذشت زمان آسیب هاب جبران ناپذیری را به این وسیله وارد کند.

گیرنده دیجیتال معیوب است

در صورتی که از گیرنده دیجیتال به منظور پخش تصاویر و صدا ها استفاده می ‌کنید، می تواند با خراب شدن از پخش صدای تلویزیون ال جی جلوگیری کند. حتما گیرنده دیگری را امتحان کنید و یا در بخش دیگر تست صدای تلویزیون را انجام دهید.

راهکار هایی برای جلوگیری از مشکل صدا نداشتن تلویزیون ال جی

بروز مشکلات مختلفی که کارایی تلویزیون ال جی را تحت تاثیر قرار بدهند، آزار دهنده بوده و عیب یابی و تعمیر هر کدام ممکن است بسیار وقت گیر بوده و هزینه های زیادی به همراه داشته باشد.

بروز مشکل صدا ندادن این تلویزیون نیز از همین خرابی ها می باشد که بدون شک کارایی دستگاه را مختل کرده و تا حد چشم گیری کاهش می دهد. برای این که از ایجاد آن جلوگیری شود، راهکار ها و نکاتی را در ادامه آورده ایم:

·         مانع از فعال شدن تصادفی حالت Mute شوید.

·         تنظیمات بلندگو ها و خروجی صدا را به طور مرتب بررسی کنید.

·         از وارد شدن هر گونه ضربه و آسیب به بلندگو ها محافظت شود.

·         اتصالات بین بلندگو ها و تلویزیون را به طور مرتب بررسی و در صورت نیاز آن ها را در جای خود محکم نمایید.

·         از نوسانات برق با استفاده از محافظ برق از تلویزیون ال جی محافظت نمایید.

·         حتما برای به روز رسانی و آپدیت نرم افزار تلویزیون خود به طور مرتب اقدام شود.

·         در صورت بروز هر گونه مشکل، به سرعت آن را شناسایی و تعمیرات تلویزیون ال جی را انجام دهید.

·         چنان چه در عیب یابی و تعمیر آن مهارت کافی ندارید، با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید.

·         از طریق تماس با این مرکز می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در محل بهره مند شوید.

 

0 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page